آشنایی با خودرو آرتئون

شهریور ۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۲ ق.ظ

با مروری بر روی گذشته، فولکس واگن پاسات سی سی بدون شک یکی از هیجان انگیزترین خودروهای فولکس واگن در سگمنت سدان بود که موفق شد مشتریان بسیار خوبی را جذب این خودروساز آلمانی کند، ولی در اقدامی عجیب شرکت خودروسازی فولکس واگن اعلام کرد که دیگر علاقه‌ای به تولید فولکس واگن پاسات سی سی ندارد و می‌خواهد یک جایگزین برای آن تعیین کند، تا اینکه اوایل سال جاری میلادی در نمایشگاه بین المللی ژنو ۲۰۱۷ از جانشین فولکس واگن پاسات سی سی تحت عنوان “آرتئون” رونمایی کرد تا دنباله روی سیاست‌های فولکس واگن در بازارهای جهانی باشد. حال پیش از فرا رسیدن زمان عرضه این محصول در بازارهای جهانی، کمپانی خودروسازی فولکس واگن یکسری اطلاعات تکمیلی از امکانات و مشخصات فنی آن ارائه کرده است ،همانطور که پیش از این گفته شد، طراحی ظاهری این خودرو با الگوهای طراحی بسیار خوب و پیشرفته توسعه پیدا کرده تا پس از ورود خود به بازارهای جهانی، شاهد یک بازار بسیار خوب و گسترده برای آن باشیم. ولی مهم‌تر از طراحی ظاهری خودرو می‌تواند بخش مولد قدرتی آن باشد که شرکت خودروسازی فولکس واگن از پیشرانه‌های مختلف در زیر کاپوت این خودرو استفاده کرده است که اول از همه می‌توان به یک پیشرانه ۱٫۵ چهار سیلندر از خانواده موتورهای تی اس آی اشاره داشت که برای آن قدرت خروجی ۱۴۸ اسب بخاری تعریف شده و همچنین برای ارسال نیروی تولیدی آن به سمت چرخ‌های جلو، به صورت استاندارد از جعبه دنده‌ ۶ سرعته دستی و به صورت اختیاری از یک جعبه دنده‌ ۷ سرعته اتوماتیک استفاده شده است.
قوی‌ترین عضو سیستم محرک فولکس واگن آرتئون هم شامل یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر تی اس آی می‌شود که دو خروجی قدرت ۱۸۸ اسب بخاری و ۲۷۶ اسب بخاری برای آن در نظر گرفته شده است که به نظر می‌رسد نسخه ۱۸۸ اسب بخاری از نوع تنفس طبیعی بوده و برای بدست آوردن قدرت ۲۷۶ اسب بخاری هم از توربوشارژر استفاده شده باشد. اما ویژگی مهم این پیشرانه می‌تواند استفاده از یک سیستم چهارچرخ محرک تحت عنوان باشد که نیروی تولیدی پیشرانه را به طور مداوم بین هرچهارچرخ اتومبیل تقسیم می‌کند.
در کنار پیشرانه‌های بنزینی، فولکس واگن از یک پیشرانه دیزلی ۲ لیتری هم استفاده کرده است که برخلاف پیشرانه بنزینی، قابلیت ارائه به همراه سه خروجی قدرت ۱۴۸ اسب بخاری، ۱۸۸ اسب بخاری و در نهایت ۲۳۶ اسب بخاری را دارد. ولی درست همانند پیشرانه ۲ لیتری بنزینی نیروی تولیدی خود را تنها به چرخ های جلو و یا به هرچهارچرخ اتومبیل ارسال می کند.
در اطلاعات جدید ارائه شده از سوی فولکس واگن پیرامون این محصول هم آورده شده است که خودروی سدان آرتئون با تجهیزات پیشرفته ایمنی وارد بازار خواهد شد که برخی از سیستم‌های مهم آن می تواند سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم کاملا جدید تشخیص ۳۶۰ درجه خطر احتمالی برخورد با اشیاء ثابت یا در حین حرکت و همچنین ایربگ‌های نصب شده بر روی کمربندهای جلو اشاره داشت که در کنار تجهیزات ایمنی استاندارد بر روی سدان آرتئون مورد استفاده قرار گرفته است.

برچسب ها : , , , , , ,

دسته بندی :