مقایسه خودروی تیگوان با نیسان ایکس تریل

فروردین ۱۶, ۱۳۹۷ ۸:۱۰ ق.ظ

فولکس واگن تیگوان

نسل دوم فولکس واگن تیگوان به صورت رسمی با قیمت مناسب تری نسبت به دیگر رقبای آلمانی به بازار ایران راه پیدا کرده است و جای خالی فولکس واگن تیگوان به شدت در بازار ایران احساس میشد زیرا در همان ساعت نخست دور اول پیش فروش ظرفیت آن تکمیل گردید که البته با ویژگی های خوبی که فولکس واگن تیگوان در اختیار هوادارانش قرار میدهد فروش کم نظیرش طبیعی است . در ظاهر همه ماشین هایی که تا کنون توسط فولکس واگن ساخته شده است یک نقطه مشترک در طراحی وجود دارد که بازخورد اصالت است و در ظاهر فولکس واگن تیگوان اصیل بودن را در کنار یک غرور و شخصیت آلمانی که خشم و قدرت و جذابیت و پرستیژ را به نمایش میگذارد میتوان حس کرد و با این اوصاف ظاهر مدرن و زیبای فولکس واگن تیگوان را میتوان باب میل هر سن و سلیقه دانست . فولکس واگن تیگوان هم چنین جذابیت هایی از دیگر برادر های خود مانند گلف به ارث برده است تا بتواند اسپرت و هیجان انگیز هم از نماهای مختلف به چشم بیاید و طرفداران بیشتری را جذب جذابیت های خودش کند به داخل کابین فولکس واگن تیگوان که وارد میشوید باز هم اصالت اولین نکته قابل توجه است و بعد از آن طراحی داخلی است که فرمان ۳ ستون اسپرت یا سر دنده در افزایش هیجان تاثیر گذاشته اند یا طراحی پنل میانی به مدرن جلوه دادن فولکس واگن تیگوان کمک است و پارامترهای بسیاری هم به کار رفته که کابین فولکس واگن تیگوان را لوکس نشان دهد و همه اینها در کنار لیست کامل آپشن و سطح بالای ارگونومی راننده و سرنشینان باعث شده تا از قرارگرفتن و نشستن داخل کابین فولکس واگن تیگوان به شما احساس آرامش و لذت دست دهد .

فولکس واگن تیگوان در بخش فنی کلاس خود یکی از بهترین ، پیشرفته ترین و پر بازده ترین ماشین های موجود است که موتور و گیربکس به کار رفته بارها خوبی خود را اثبات کرده اند و در هر تستی فولکس واگن تیگوان را سربلند از میدان خارج کرده اند . . فولکس واگن تیگوان به یک پیشرانه ۴ سیلندر توربو شارژر با آرایش خطی به حجم دقیق ۱۹۹۲ سی سی مجهز است که قابلیت تولید ۱۸۰ اسب بخار قدرت در ۴۴۰۰ دور در دقیقه و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور را در محدوده دور موتور ۳۹۵۰ – ۱۵۰۰ دور در دقیقه را دارا میباشد و همانطور که مشاهده میکنید قدرت و گشتاور در دور موتور پایینی به حداکثر میرسد که این ویژگی مزایای زیادی را برای فولکس واگن تیگوان به ارمغان میاورد اما مهم تریم آنها نخست شتاب خوب است و فولکس واگن تیگوان میتواند از حالن سکون در ۷٫۷ ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند سپس پایین آمدن میزان استهلاک و آلایندگی است که با مصرف سوخت حدودا ۷ لیتری و این میزان توانایی های حرکتی فولکس واگن تیگوان به خوبی این موضوع را اثبات میکند . نیروی تولیدی پیشرانه فولکس واگن تیگوان در ابتدا به یک گیربکس ۷ سرعته دبل کلاچ سریع ، پیشرفته و دقیق انتقال میابد و بعد از آن سیستم ۴ چرخ محرک هوشمندی نیرو را به هر چرخ به طور مستقل انتقال میدهد .

فولکس واگن تیگوان به عنوان یک کراس اوور نقش های مختلفی را در وضعیت های متفاوت میتواند به منظور لذت بیشتر بازی کند یعنی سواری فولکش واگن تیگوان مانند یک سدان نرم و بدون کوبش است و مانند یک هاچبک اسپرت قابلیت مانور دارد و به لطف سیستم awd و طراحی تعلیق و شاسی به صورت متوسط با فولکس واگن تیگوان در مسیر های آفرود هم میتوانید حرکت کنید .

نیسان ایکس تریل

نیسان توسط شرکت جهانگیر آریا چند مدت پیش موفق شد تا به ایران با دو مدل جوک و ایکس تریل قدم بگذارد و ورود نیسان ایکس تریل برای آفرود دوستان خبر مسرت بخش و بسیار خوبی به شمار میرفت . از نظر ظاهری نیسان ایکس تریل نسبت به رقبای خودش یک نسل عقب است اما در مجموع المان های به کار رفته در طراحی نیسان ایکس تریل نشان دهنده قدرت ، کیفیت و ساختار محکم این ماشین است . طراحی چراغ ها ، گلگیر های پف کرده ، کاپوت عضلانی و حتی طراحی رینگ ها همه و همه به نحوی هستند تا خشم و قدرت را بتوانید در چهره نیسان ایکس تریل ببینید اما نکته مهم در مورد طراحی آن سبک خاصی است که در شاسی بلند های نیسان وجود دارد و اگر ایکس تریل را بدون آرم و حتی با پوشش در جایی مشاهده کنید یه راحتی متوجه میشوید که ماشین پیش رو شما توسط نیسان به تولید رسیده است . نیسان ایکس تریل از نظر طراحی ظاهری استایل متفاوتی با فولکس واگن تیگوان دارد اما نکته ای که وجود دارد قدیمی تر بودن زبان طراحی و خشم بیشتر چهره نیسان ایکس تریل است و در مقابل فولکس واگن تیگوان جذاب تر و با ریزه کاری های بیشتری طراحی شده است . به داخل کابین نیسان ایکس تریل که وارد میشوید طراحی ساده اما ارگونومیک است و صندلی ها و محل قرارگیری ادوات و … همه به نحوی هستند که سرنشینان نیسان ایکس تریل بالاترین میزان راحتی را تجربه کنند . از نظر آپشن نیسان ایکس تریل لیست تجهیزات کاملی دارد و کیفیت یکی از مزایای نیسان ایکس تریل است که کوچکترین خللی به آن وارد نیست . از نظر آپشن فولکس واگن تیگوان کامل تر از نیسان ایکس تریل است اما از نظر کیفیت هر دو در بالاترین سطح ممکن قرار دارند .

در سینه نیسان ایکس تریل یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲٫۴ لیتری قرار گرفته است که ۱۶ سوپاپ دارد که توانایی های مناسبی در جاده و آفرود برای نیسان ایکس تریل به وجود آورده است . نیسان ایکس تریل به لطف این پیشرانه که دارای راندمان مناسبی است قابلیت تولید ۱۷۱ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ هزار دور و ۲۳۸ نیوتن متر گشتاور را در دور ۴۰۰۰ دور در دقیقه دارا میباشد که با توجه به ابعاد بدنه و وزن ماشین ارقام مناسبی به نظر میرسد و به همین روی شتابگیری چابکی را شاهد هستیم . گیربکس ماشین نیسان ایکس تریل از نوع CVT و شیفترونیک است که با پیشرانه نیسان ایکس تریل هماهنگی خوبی دارد و از نظر عملکرد هم بسیار سریع ، دقیق ، هوشمند و نرم میباشد و انتقال قدرت خوبی را انجام میدهد و در انتها سیستم ۴WD یا چهار چرخ محرک نیسان ایکس تریل که به صورت مجزا و هوشمند نیرو وارد شده به هر چرخ را کنترل میکند تا در شرایط مختلف بتوان بهترین تسلط را بر نیسان ایکس تریل داشته باشید . در بخش فنی تکنولوژی به کار رفته در فولکس واگن تیگوان پیشرفته تر است و شتابگیری بهتری هم دارد و راندمان بالاتری هم به نمایش میگذارد اما نیسان ایکس تریل هم بسیار پیشرفته و با راندمان بالایی است و قدرت حرکتی خوبی دارد .

نیسان در ساخت شاسی بلند هایش به توانایی های عبور از سطوح مختلف و نا همواری های گوناگون اهیمت زیادی میدهد و نیسان ایکس تریل هم به عنوان یک SUV در آفرود قابلیت های خوبی را به نمایش میگذارد و در داخل جاده هم سطح مناسبی از هندلینگ و نرمی را برای سرنشینانش به ارمغان میاورد ؛ از نظر سواری حس و حال نیسان ایکس تریل و فولکس واگن تیگوان کاملا متفاوت است یکی تمایل به سواری اسپرت و قابلیت مانور دارد و دیگری در آفرود حرف های زیادی برای گفتن دارد .

برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , ,

دسته بندی :