مقایسه رنو تلیسمان با فولکس واگن پاسات

اسفند ۱۸, ۱۳۹۶ ۹:۱۷ ب.ظ

با افزایش تنوع در بازار ماشین های وارداتی شاهد سرسخت شدن رقابت در بین بزرگان خودروسازی در ایران بودیم و حالا امروز قصد داریم تا میان دو تن از قویترین بازیکنان سدان هاس متوسط نیمه لوکس مقایسه کاملی انجام دهیم . مقایسه امروز ماشین ۳ میان موفقترین ماشین وارداتی رنو در ایران یعنی تلیسمان و رقیب آلمانی آن فولکس واگن پاسات میباشد . با ماشین ۳ همراه باشید تا مقایسه این دو ماشین عالی را به نحو احسنت انجام دهیم و در پایان ببینیم برتری با رنو تلیسمان است یا فولکس واگن پاسات اینبار هم به عنوان اتومبیل بهتر انتخاب میگردد

فولکس واگن پاسات
در بازار ایران جای خالی ماشین های فولکس واگن به شدت حس میگردید و حالا فولکس واگن با ماشین های پاسات و تیگوان قصد دارد تا به صورت کاملا قدرتمند سهم خوبی را از بازار ایران کسب کند . از ظاهر فولکس واگن پاسات که آغاز کنیم چهره فولکس پاسات را کاملا لوکس و کمی با چاشنی جوان پسند میبینیم و تمام قسمت های بدنه ، چراغ ها ، خطوط ، حجم ها و … با هم هماهنگی کامل دارند و این مهم باعث شده است تا اگر یک ماشین با ظاهر با ابهت و لوکس میخواهید فولکس واگن پاسات را بپسندید یا اگر جوان هستید و چهره تهاجمی دوست دارید باز هم فولکس واگن پاسات را دوست داشته باشید و این یعنی طراحی صحیح و اصولی که باعث شده است تا چهره فولکس واگن پاسات برای همه دلنشین و زیبا باشد . فولکس واگن پاسات و رنو تالیسمان از نظر ظاهری ویژگی های مثبت زیادی دارند و به هر کدام که نگاه کنید از زیبایی ، هماهنگی و جذابیت های آن لبخند رضایت بر روی لبهایتان مینشیند . فولکس واگن پاسات در داخل کابین فضا و چهره اصیل و آرام بخش خود را حفظ کرده است و با ظاهر هماهنگی که دارد و ارگونومی خوبش باعث میشود تا راننده فولکس واگن پاسات از فضای کابین ماشین حداکثر لذت و آرامش را تجربه کند . رنو تالیسمان ماشین با کیفیتی است و تا به حال در تست های مختلف بار ها این موضوع را به ما اثبات کرده است و فولکس واگن پاسات هم که در ایران و جهان محبوبیت خاصی دارا میباشد اما خب اصالت و مهندسی پیشرفته تر فولکس واگن باعث شده است تا پاسات در جزئیات ریز و ریزه کاری ها کمی بهتر احساس گردد . در بخش طراحی ، کیفیت ، زیبایی ، جذابیت ظاهری و … فولکس واگن پاسات و رنو تلیسمان هر دو جزء ماشین های خوب این کلاس هستند و امتیازات بالایی دریافت کرده اند اما خب تفاوت هایی را هم مانند آپشن دارند . فولکس واگن پاسات و رنو تالیسمان هر دو ماشین های کاملی از نظر لیست تجهیزات هستند اما در هر کدام آپشن هایی وجود دارد که در دیگری یافت نمیگردد .

در سینه فولکس واگن پاسات یک پیشرانه ۴ سیلندر با آرایش خطی قرار گرفته است که به توربوشارژر مجهز است و برای به حرکت در آوردن فولکس واگن پاسات ۱۷۰ اسب بخار قدرت در بازه دور موتور ۶۲۰۰-۵۱۰۰ دور در دقیقه و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور در بازه دور موتور ۵۰۰۰-۱۲۵۰ دور در دقیقه تولید میکند . فولکس واگن پاسات جزء ماشین های چابک در کلاس خود است که وقتی آن را بر روی حالت اسپرت میگذارید رفتاری مانند یک کوپه اسپرت را توام با احساس پرستیژ بیشتر از خود به نمایش میگذارد و با فولکس واگن پاسات ۰ تا صد کیلومتر را در کمتر از ۷٫۹ ثانیه طی میکنید و در مسیر مستقیم تا بیش از ۲۳۰ کیلومتر در ساعت میتوانید به شتابگیری ادامه دهید . به علت توربو بودن ، طراحی خوب پیشرانه و قرار دادن قدرت و گشتاور در دور پایین در شرایط مختلف فولکس پاسات شرایط را به نفع خودش تغییر میدهد و با راندمان بالایش لذت رانندگی وصف ناپذیری را برای شما به وجود میاورد . فولکس پاسات برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ هایش از یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه استفاده میکند که در شتابگیری تاثیر مثبت دارد ، تعویض دنده ها را دقیق تر و لذت بخش تر میکند و در شرایط مختلف شاهد پاسخگویی عالی گیربکس فولکس پاسات به پدال گاز هستیم . رنو تالیسمان و فولکس واگن پاسات هر دو حرف های زیادی را برای گفتن دارند و در بخش فنی کاملا پا به پای هم رقابت میکنند .

ماشین های فولکس واگن ذات و روح لذت بخشی دارند و فولکس واگن پاسات هم به لطف هندلینگ عالی ، سیستم تعلیق مناسب ، شاسی هماهنگ و … جزء ماشین هایی است که با راندن آن میتوانید یک رانندگی سراسر آرامش و لذت را تجربه نمایید .

سدان های متوسط لوکس در ایران با اقبال خوبی مواجه شده اند و ماشین های مختلف این کلاس توانسته اند سهم زیادی از بازار را بگیرند ؛ در این مدت فولکس واگن در ایران حضور نداشته است و حالا که تا چند مدت دیگر به صورت انبوه وارد خیابان های پایتخت میگردد نشان میدهد که فولکس واگن پاسات جزء ماشین هایی است که برای بازار ایران حضورش ضرورت دارد .

رنو تلیسمان
رنو با عرضه نسل جدید ماشین هایش در ایران کودتایی در بازار به پا کرد و عالی بودن ماشین های خود را به نحوی اثبات کرد که حالا محصولی از رنو مانند تلیسمان یکی از پرچمدار ها و ارزشمند ترین ماشین ها در کلاس و رنج قیمت خودش شده است . رنو تلیسمان را از هر نظر و زاویه ای که نگاه کنید خاص و فوق العاده به نظر میرسد و یک ماشین استثنایی و عالی است . زبان طراحی جدید رنو که بر روی ماشین هایی چون تالیسمان ، کولئوس و مگان استفاده شده است یک سبک خاص اما جذاب است و در مورد رنو تلیسمان باعث شده است تا ظاهر تالیسمان هماهنگ و زیبا به چشم بیاید و بدنه خوش ترکیب رنو تلیسمان مانند الماس زیبا و پرداخت شده ای است که با قرار گرفتن در همه مکان ها توجه همگان را به خودش جلب خواهد کرد . فولکس واگن پاسات و رنو تلیسمان هر دو مانند اثر های هنری زیبایی میباشند که برای چشم نوازی طراحی شده اند . همانطور که رنو تلیسمان ظاهر خارجی اش بسیار خوب به نظر میرسد داخل کابین هم همینطور میباشد و همه چیز انقدر خوب طراحی شده است که شما را به تحسین وامیدارد . طراحی کابین رنو تالیسمان لوکس ، دلنشین و جذاب است ، متریال کابین تالیسمان عالی میباشد و از بهترین مواد ممکن ساخته شده است و کاملا رضایت همه را میتواند جلب کند ، کیفیت ساخت و مونتاژ رنو تالیسمان بسیار بالا و فوق العاده است و از نظر ابعادی هم با توجه به سگمنت خود در رده ماشین های جادار قرار میگیرد که حتی در کلاس خودش هم در زمره جادار ترین ها میباشد و فضای داخل رنو تلیسمان برای سرنشینان فوق العاده راحت است . تا اینجا در مورد رنو تلیسمان متوجه شدیم که از نظر طراحی ، کیفیت ، ابعاد و … ماشین بسیار کامل و خوبی است و حالا در بحث آپشن هم باید بگوییم که حتی بیش از پیش رنو تلیسمان به دل میشیند زیرا برخی از آپشن های این ماشین برای نخستین بار است که بر روی یک ماشین در کلاس و قیمت رنو تالیسمان قرار میگیرد و حتی در بعضی از ماشین های لوکس تر از رنو تلیسمان هم این آپشن ها مشاهده نمیشود . به طور مثال نمایش اطلاعات بر روی شیشه جلو HUD)) ، سامانه کمکی پارک خودکار و ترمز اضطراری فعال از جمله این امکانات است . تا الان بسیاری از ویژگی های لذت بخش رنو تلیسمان را معرفی کردیم و حالا به یکی از لذت بخش ترین ویژگی های این ماشین یعنی سقف پاناروما میرسیم که آرامش کابین این ماشین را دو چندان مینماید و احساس لذت مضاعفی برای سرنشینان رنو تالیسمان رقم میزند . در بحث ایمنی رنو تالیسمان ، رنو برای تلیسمان چیزی کم نگذاشته است و در آن میتوانید امکاناتی به روز وجذاب مانند کروز کنترل هوشمند، هشداردهنده تغییرلاین ماشین و نقاط کور، هشداردهنده سرعت بیش از حد، سیستم پیشرفته تابلوخوان و … را که از ویژگی های قابل سفارش رنو تالیسمان میباشد را انتخاب کنید و با تالیسمان خود در نهایت ایمنی حداکثر لذت رانندگی را رقم بزنید . رنو تالیسمان موفق شده از یکی از سختگیر ترین موسسه های ایمنی جهان یعنی Euro NCAP 5 ستاره ایمنی دریافت کند و امتیازاتی بالا به شرح زیر است را دریافت کند . رنو تالیسمان در قسمت حفظ جان سرنشین ها ۸۶ از ۱۰۰، در حفظ جان کودکان ۸۴ از ۱۰۰ و در حفظ سلامت عابران پیاده ۶۸ از ۱۰۰ امتیاز دریافت کرده. تمامی سیستم‌های ایمنی رنو تالیسمان امتیاز ۷۶ از ۱۰۰ دریافت کرده اند که این امتیازات بسیار خوب است و نشان از ایمنی بالای این ماشین میباشد . فولکس واگن پاسات و رنو تالیسمان واقعا هنگامی که با هم مقایسه میشوند نکته منفی را دارا نمیباشند که توسط آن بتوان گفت برتری محض با کدام ماشین است و اگر اصالت فولکس پاسات را در نظر بگیریم و اینکه دقت بیشتری در ساخت پاسات به کار رفته است فقط کمی آن را از تلیسمان بهتر میتوان دانست .

درون سینه رنو تلیسمان یک پیشرانه پیشرفته و با راندمان بالا قرار دارد که مهندسین رنو برای طراحی اش بسیار زحمت کشیده اند تا با حجم زیاد تکنولوژی هایی که دارد در پارامتر های مختلف به خوبی بدرخشد و بازدهی عالی خود را ثابت کند . در سینه رنو تالیسمان یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی قرار دارد که ۱۶۱۸ سی سی حجمش میباشد و توسط سیستم پرخوران یا توربو شارژر تغذیه میگردد . پیشرانه رنو تالیسمان قابلیت تولید ۲۰۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۲۵۰۰ دور در دقیقه را دارا میباشد و چون قدرت و گشتاورش در دور های پایین حاصل میگردد بالاترین راندمان را در هر لحظه در اختیار راننده قرار میدهد و در هر زمان که بخواهید میتوانید با این ماشین یک شتابگیری فوقالعاده را تجربه کنید . رنو تالیسمان با تکیه بر این پیشرانه پر توان و پر کشش جزء چابک ترین ماشین های کلاس خودش میباشد به طوری که تنها در ۷٫۷ ثانیه رنو تالیسمان به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا میکند و به راحتی تا سرعت های حتی بیشتر از ۲۳۰ کیلومتر در ساعت هم میتوانید با این ماشین به شتابگیری ادامه دهید . علاوه بر این شتابگیری خوب مزیت عالی دیگر رنو تالیسمان مصرف سوخت اقتصادی اش است زیرا با سوزاندن ۶٫۲ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر خیال مالک خود را از بنزین زدن های پی در پی راحت میکند که نشان از کم استهلاک بودن رنو تالیسمان است و خیال مالک ماشین را از هر گونه مراجعه به تعمیرگاه راحت میکند تا صاحب رنو تلیسمان با خیال هر چه راحت تر از سواری با ماشین خود لذت ببرد . برای انتقال قدرت تالیسمان هم رنو از یک گیربکس ۷ سرعته دبل کلاچ EDC استفاده کرده است که قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان را نیز دارا میباشد . گیربکس پیشرفته رنو تالیسمان که یکی از نقاط قوتش محسوب میشود با موتور ماشین هماهنگی کامل دارد و تعویض دنده هایی نرم ، سریع ، دقیق و لذت بخش را به شما تقدیم میکند . فولکس واگن پاسات و رنو تلیسمان هر دو ماشین های پر بازدهی هستند و قابلیت های حرکتی آنها مشابه هم میباشد و نمیتوان گفت که به طور محض فولکس پاسات بهتر راه میرود یا رنو تالیسمان زیرا در شرایط و مسیر های مختلف هر کدام قابلیت این را دارند که از دیگری پیشی بگیرند .

سواری با رنو تالیسمان بسیار لذت بخش است و همانند دیگر بخش های این ماشین توانگران صنعت رنو تلاش کرده اند تا با راندن تلیسمان یک حس و ناب و لذت بخش را تجربه کنید . نرمی و سواری تالیسمان عالی است ، فرمان پذیری خوب و دقیقی دارد ، ارتفاعش مناسب است و دو حس سواری لوکس و اسپرت را با هم و در عین لذت میتوانید در رنو تالیسمان تجربه کنید و از همه مهم تر ترمز های ایمن و پر قدرت تالیسمان هستند که باعث میشود تا شما در هر سرعتی با خیال مطمئن به ادامه مسیر بپردازید و از تمام جهات در هر سرعتی که هستید اطمینان خاطر دارید و میتوانید با ایمنی کامل با این ماشین به ادامه مسیر خود بپردازید .

مقایسه میان رنو تلیسمان و فولکس واگن پاسات مقایسه میان دو ماشین عالی است که با ویژگی های خوبی که در اختیار ما قرار میدهند لذت وصف نشدنی را به وجود میاورند و فولکس واگن پاسات با اختلاف جزئی بهتر است اما شک نکنید که رنو تلیسمان به حدی ماشین جذابی است که شما شیفته آن میشوید .

برچسب ها : , , , , , , , , ,

دسته بندی :